LCHF-korvbröd

Grillkorv blir lite av en nödlösning vissa vardagar. Nu var det längesedan vi åt korv med bröd (köpt från affären). Var lite less på grillkorv med ugnsgrönsaker. Det var då jag kom på att vi skulle göra LCHF korvbröd. Gick efter detta recept som är ett ljusare bröd/frallrecept. Jag gjorde dubbla receptet för att samtidigt baka frukostbröd. Det gjorde att jag sparade lite tid.
 
Brödet var mycket lätt att göra. Det var lite svårt att veta hur stora korvbröden skulle vara. Nästa gång ska jag göra dem lite mindre. Jag använde inga frön på mitt bröd. Eftersom jag gjorde bröden lite större behövde de längre tid i ugnen.
 
Verkligen ett bra tips från bloggen att blöta händerna lite innan man bearbetar degen.
 
Detta recept kommer jag verkligen prova igen. Både frallorna och korvbrödet blev jättegott!
 

Kommentera här: