Hemmagjord ketchup

Av kokböckerna jag köper får jag mycket bra inspiration. Blev inspirerad att göra egen ketchup, väldigt enkelt. Jag har flera recept på ketchup,bestämde mig för att börja med den i boken LCHF för familjen. Jag hade inte allt hemma så jag använde inget lökpulver och hittade något liknande för chilipulver och vit balsamvinäger. Använde ett mörkt balsamvinäger och det är nog därför min ketchup blev lite mörkare.
 
Detta recept är lätt att göra då man använder passerade tomater som bas. Tycker att ketchupen är god. Har använt upp de två små flaskorna. Vi äter inte så mycket ketchup då vi äter LCHF-inspirerat. Men till korv och hamburgare är det gott, Ska bli spännande att få jämföra när jag provar ett annat recept nästa gång.
 
Visst blir det fint med ketchupen i glasflaskor!

Kommentera här: