Torka nypon

Det här med att torka nypon var svårare än jag trodde, i alla fall om man vill göra det effektiv.
 
Första omgången rensade jag dem först och torkade dem sen. Redan där lessnade jag så då provade jag att torka först och rensa sen. Det tog också tid.
 
Läste att om man  torkade först kunde man mala allt utan att rensa. Lät perfekt tyckte jag! Tog då fram minihackern. Det resultatet ser ni på tallriken på bilden längst ner. Gick inte så bra då fröna också måste malas. Provade sedan med stavmixern och det funkade absolut inte bättre. Sprätte gjorde det överallt.
 
Det jag väl lyckades att få någorlunda mixat var det som jag skalade först, torkade och sedan mixade men det är väldigt skiftande resultat, allt från fint pulver till mindre bitar. Ni ser resultatet i den lilla flaskan.
 
Nu har jag bestämt att det bara blir nyponketchup och pure för det där med pulver orkar inte jag hålla på med. Men det blir ett annat inlägg :)

Kommentera här: