Håret får en nystart!

Jag tappade som många andra mitt hår under min cellgiftsbehandling. Nu börjar det växa ut igen. Har börjat fundera på hur jag ska ta hand om det. Tidigare hade jag som många andra vant håret vid att tvätta det flera gånger i veckan med schampo och balsam. Tyckte det blev bättre efter att jag bytt till ekologiskt schampo och balsam men håret var fortfarande van att tvättas ca 3 gånger i veckan.
 
Nu har jag en chans att börja om från början med håret. Men hur ska jag nu ta hand om det. Fortsätta med schampo och balsam som tidigare, bara skölja med vatten, balsammetoden? Det finns många miljövänliga alternativ som är bra för håret.
 
Jag funderar på att bara använda vatten men att göra rent det med schampo vid behov, kanske någon gång i veckan och då också använda balsam eller smörja med olja som jag gör idag. Olja kanske bara fungerar medan det är kort, som nu.
 
Någon som hittat hit som har några tips?

Kommentera här: